ראשיאודותצלילה וטיוליםשונותגלריהספר מבקריםמפת האתרenglish
צלילה וטיולים > סרי לנקה 2007 > אזור קאנדי > הבארנה > מפלי הונס > קיטולגלה > אלה > uda walawe > נגומבו

סרי לנקה, ספטמבר 2007: קיטלגולה

26.9.07
דווקא ביום שעזבנו את הונס השתפר מזג האויר והשמיים היו בהירים לגמרי. נוסעים מהונס לכיוון קאנדי. היום זה יום הירח המלא והרחובות מלאים באנשים, למרות שציפינו שתהיה תנועה יותר דלילה ונכנסנו לפקק הסרי לנקי הראשון שלנו. ככה זה ביום שבתון שהחל כיום דתי לבודהיסטים ובהדרגה הפך ליום שבתון דתי גם לנוצרים ולמוסלמים באי. שבוע כבר עבר והגענו לחצי הטיול שלנו. הכיוון הכללי שלנו הוא Uda Walawe היכן שנסיים את סיורי הטבע שלנו ונרבוץ כמה ימים בנגומבו שבמערב האי. הדרך לשם ארוכה יחסית וכל יום נתקדם קצת. בשעות הצהריים אנחנו מגיעים ל-Kitulgala.
בעיירה זו צילמו חלק מהסרט "הגשר על נהר קוואי" ולמרות שעברו יותר מ-45 שנה מזמן צילומי הסרטת זה עדיין משהו שהמקומיים מאד אוהבים להזכיר. הגשר המקורי שנבנה עבור צילומי הסרט כבר לא קיים ובמקומו נבנה לא רחוק ממנו גשר אחר. קצת מוציא את העוקץ מהפואנטה המקומית, לא? בכל מקרה אנחנו כאן כדי לעשות ראפטינג, לא משהו פראי אלא כיף שמתאים גם לילדים, עובר דרך חמישה אשדים לא סוערים במיוחד. הגענו לנקודת היציאה אחה"צ וקיבלנו תדריך במים. אחרי שהמדריך הסביר לנו מה צריך לעשות לפי הוראותיו, יצאנו לדרך. הפקודות שלו כמו מ"כ הצחיקו אותנו ובין חתירה לחתירה לא הפסקנו לצחוק. הילד דווקא לקח את הענין ברצינות ומילא את ההוראות כמו שצריך. נשטפנו כמה פעמים במים הקרים, כמעט התהפכנו (למרות שרצינו) וככה העברנו שעה וחצי מהנות ביותר. לקראת סוף המסלול ירדנו מהסירה והמשכנו לזרום עם הנהר, צפים בשכיבה על הגב מביטים בשמיים ובג'ונגל שמסביב ונהנים מכל רגע. בגלל המים אין תמונות.

27.9.07
היום מתחיל בנסיעה ארוכה ל-Ella. המרחק הוא כ-180 ק"מ אבל הנסיעה ארוכה ואיטית לכיוון נווארה אליה שנמצאת בגובה 2000+ מטר. הדרך עוברת בנוף מרהיב של מטעי תה ומפלים כשמדי שעה אנחנו עוצרים לחילוץ עצמות בנקודות תצפית על המפלים.

נקודת תצפית על מפל דבון

עצרנו על הדרך בבית תה שנקרא סיינט קלייר. על הכביש באמצע שום מקום בית מטופח בסגנון בריטי שמגישים בו תה ועוגות וגם יש בן חנות תה. סוף סוף לינטון מסכים שנזמין אותו למשהו. ארבע כוסות תה וארבע עוגות שוקולוד ביתיות וחמות במחיר של 320 רופי, שהם בערך 13 ש"ח. נכון שזו לא הודו, ונכון שאלו מחירים לתיירים, אבל מתרגלים למחירים האלו מהר מאד. יש גם מקומות שבהם המחיר לתיירים מקומם במיוחד בעובדה שמשכורת ממוצעת היא $120 בחודש.
ממשיכים בנסיעה לכיוון נווארה אליה במהירות ממוצעת של 25 קמ"ש, בעלייה בכבישים מתפתלים. מזג האויר מעונן, קריר וקצת מטפטף, כמו שתמיד בעיר הזו. העיר מוכרת לנו מהטיול הקודם ודי מהר אנחנו מסתדרים בה ויוצאים לקנות כמה דברים. לפני כמה ימים אמרנו ללינטון שנרצה לקנות סרונגים, הוא אמר לנו שבנווארה אליה הוא ייקח אותנו לחנות ממשלתית זולה. קנינו ארבעה סרונגים, סארי אחד ושני דגלים של סרי לנקה ב-1900 רופית קצת פחות מ-90 ש"ח. לפנינו עוד כשעתיים נסיעה עד לאלה. עוצרים בדרך לארוחה קלה ואחה"צ מגיעים ל-Grand Ella Motel, מקום נורא בסיסי שישמש לנו כנקודת יציאה לטיולים, כך חשבנו..